När jag håller utbildningar på senare tid så har jag ofta funderat på hur jag skall få dom så interaktiva som möjligt. Det känns som det är då som eleverna lär sig som bäst och jag som lärare har som roligast. Det som alltid är problemet är att samtliga elever måste upp till en viss kunskapsnivå innan det blir meningsfullt med med interaktiva övningar. Just denna problematik har Tobias Fors bloggat om på ett förnämligt vis. http://www.tobiasfors.se/?p=548
Artikel Arkiv
Senaste kommentarer
- Nicholas Hjelmberg on Software Testing Methodology applied to Games
- Johan Sandström on Software Testing Methodology applied to Games
- Linda Hoff on 2 personer + 2 timmar => 15 buggar
- Gert on 2 personer + 2 timmar => 15 buggar
- Johan Jonasson on Vet du vad du tycker om ISO 29119?
- Magnus C. Ohlsson on Vet du vad du tycker om ISO 29119?
- David Högberg on Vet du vad du tycker om ISO 29119?
- Magnus C. Ohlsson on Vet du vad du tycker om ISO 29119?
Workey
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.